CZARNY MAKARON

CZARNY MAKARON

Jeśli dbasz o swoją dietę, to nie eliminuj z cotygodniowego menu makaronu. Jest on potrzebny organizmowi, daje nam energię i dobry humor. W Polsce wciąż jest błędne przekonanie, że makaron doprowadza do nadwagi. Nic bardziej mylnego. Makaron jak i inne produkty zbożowe powinny stanowić naszą podstawą kartę menu. Do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu potrzebne są łatwo przyswajalne węglowodany oraz błonnik. A właśnie makaron jest ogromnym ich źródłem. Tu też przy gotowaniu należy przestrzegać zaleceń producenta. Aby zachować jego wartości odżywcze należy makaron gotować al dente, czyli lekko twardy. Warto pamiętać, aby spożywane posiłki na bazie makaronu nie były przesadnie wielkie, a bogate w różnorodność. Odpowiednia porcja (ok. 100 gram suchego produktu na 1 osobę = 110 kcal.) nie jest produktem tuczącym. Ta porcja makaronu zapewnia nam sytość, a zawartą w nim skrobie, nasz organizm przetwarza na glukozę. Spalany jest powoli, więc długo zapewnia nam dopływ energii.

Makarony kolorowe nie mają dodatkowych walorów smakowych, a jedynie upiększają danie swoją barwą. Kolor uzyskiwany jest z naturalnych dodatków barwiących: czarny kolor nadaje mątwa morska, czerwony z buraków, zaś zielony ze szpinaku.