ŚWIADOMY KLIENT W RESTAURACJI

ŚWIADOMY KLIENT W RESTAURACJI

Czasy, w których całymi rodzinami szliśmy do restauracji tylko dlatego, że było to nowo otwarte miejsce na mapie miasta - bezpowrotnie minęły. To co nowe, nie jest tak obecnie ekscytujące, jak jeszcze dziesięć lat temu. Dziś inaczej patrzymy na konsumpcję. Sama biologiczna potrzeba zaspokojenia głodu to już za mało.

W mojej pracy w komunikacji cenię sobie możliwość konwersacji z klientami on-line jak i off-line. Aby kształtować wizerunek i właściwy przekaz, potrzebuję posiadać wiedzę o ich potrzebach i oczekiwaniach. Czasem zaskakuje mnie wiedza kulinarna gości. Świadomie i z ciekawością śledzą wszelkie blogi kulinarne, czytają literaturę oraz dzielą się przepisami i najnowszymi wiadomościami o żródłach pozyskania zdrowych, bio surowców. 

Jednym z wyróżniających się trendów jest „mindfulness kulinarny” - uważność co i jak jemy. Ujawnia się ona w poszerzaniu wiedzy, holistycznego podejścia do konsumpcji, sposobu życia, śledzeniu opinii i referencji. Dzięki temu ludzie zaspakajają ciekawość, budują nić zaufania i kształtują trwałą lojalność z wybraną restauracją. Mindfulness też dotyczy świadomego podejścia do jakości zamawianych potraw, klimatu wnętrza i do energii jaką kształtują w niej ludzie. 


Zauważyłem, że podjęcie decyzji o wyborze restauracji jest poprzedzone analizą rynkową w internecie. Zainteresowani głównie przeglądają Faceboka, ale też analizują wszelkie linki w wyszukiwarce Google. Bardzo istotne są referencję i polecenia obiektu przez innych entuzjastów dobrych smaków. Klienci wnikliwie oglądają zdjęcia potraw, czytają opisy, artykuły i zapoznają się z promocjami. Mocno utożsamiają się z przekazami i ideałami jakie za sobą niesie komunikacja restauracji. Kontakt z klientami stał się bardzo ważnym elementem codziennej pracy. Co bardziej świadomi klienci dopytują się nawet o źródła pochodzenia produktów, ich świeżość i doświadczenie zawodowe szefa kuchni. Stawiają nacisk na polskie produkty. Stały się one wyznacznikiem dobrej jakości. Są to pozytywne społeczne wartości. Restauracja zawsze powinna dzielić się wiedzą skąd pozyskują produkty do przyrządzania pysznych dań. Bywa, że sami klienci rekomendują miejsca i dostawców.


Potrawy w restauracji Retrivo są smaczne i zmysłowo podawane. Osoby zaangażowane w kuchni wiele czasu poświęcają na ich projektowanie. Sam widziałem jak przygotowują je z sercem oraz wielką troską o szczegóły. Bardzo modnym trendem tu jest częsta zmiana karty przez właścicieli. Bywa, że w ciągu miesiąca wypadają jakieś dania, a na ich miejsce pojawiają sie nowe. Wiele pozycji z karty znajdziecie w topowych książkach i kulinarnych blogach. Świadczy to o zaangażowaniu zespołu w sezonowe nowości. Dzięki osobistym relacjom z gośćmi są wstanie szybko reagować i modyfikować menu. Moda na zdrowe i świadome gotowanie wciąż się rozwija. Z każdym rokiem przybywa wciąż magazynów i książek poświęconych tematyce kulinarnej. Promowaniem modnych potraw zajmują się dziś wszyscy: od prezentera TV i celebrytów po szefów kuchni, blogerki a nawet gospodynie domowe.


Pewne jest jedno, warto tworzyć własne i ciekawe potrawy. Dzięki temu menu restauracji jest wciąż świeże i interesujące. A my zabiegani ludzie, uwielbiamy niespodzianki i zmienność współczesnego życia.


autor: Krzysztof Witecki

foto: bruce mars / pixels.com